maandag 23 juli 2018

Let’s Sti(c)k Together #6: Vakantie!

Vakantie...
Er even tussenuit gaan om de batterijen weer op te laden.
Hmmm.... Daar kijk ik toch altijd zó naar uit!

Voor mij gaat de start van de grote vakantie gepaard met het gevoel van 'terug uitgespuwd' te worden na volledig opgeslokt te zijn geweest door het werk. Een betere plastische omschrijving als inleiding op mijn bijdrage aan de Let's Sti(c)k Together Blogtour moet ik u helaas onthouden 😊.

Eind maart stapte ik het Atelier in 't Leerke binnen waar Katrienette op dat moment een workshop gaf. Toen ontstond het idee om mezelf een workshop kado te geven. Zo had ik ineens iets extra's om naar uit te kijken.
Even de agenda's en de inhoud van de workshop op elkaar afstemmen en daar zat ik dan, op 2 juli, genietend van een hele dag me-time achter mijn naaimachine in gezelschap van enkele zeer fijne dames.

Aangezien we dit keer het thema 'Vakantie' volledig zelf mochten invullen, ging mijn keuze uit naar de Blanche Barrel Bag; de tas die ik op mijn allereerste vakantiedag naaide.


Door de drukte op het werk kon ik pas twee dagen ervoor mijn stoffen kiezen en voorwassen (dankjewel tropische temperaturen!), om er een dag later thuis mee aan de slag te gaan.
Het uitkiezen van de juiste stoffen vond ik voor dit project niet zo simpel. Een handtas van dit genre had ik nooit eerder gehad. Je zou me eerder met een crossbody handtas zien, of zelfs met mijn buidelzakje (een restant van mijn studententijd, ahum...).


Daarom koos ik ervoor om een eerder 'classy' versie te naaien voor speciale gelegenheden. Zachtroze werd gecombineerd met een stoere blauwe canvas. De voering paste als bij wonder bij beide stoffen en is er eentje van Riley Blake. Alle fournituren zijn overigens ook van bij het Atelier in't Leerke. Wat een geluk dat alles voorradig was tijdens mijn last-minute shopbeurt.


Doordat ik niet voldoende tijd had om alle voorbereidingswerk rond te krijgen, vreesde ik even dat mijn Blanche handtas niet klaar zou geraken. Dat was echter buiten Katrien gerekend, want zij loodste mij met veel plezier en toewijding doorheen alle stappen van de Engelstalige instructies en hielp me waar het kon. Zo ging zelfs ik tegen alle verwachtingen in met een afgewerkt exemplaar naar huis. Zalig!


Tijdens de workshop gebruikte ik voor het eerst tassenvoetjes en holnieten. Deze accessoires geven naar mijn gevoel nét dat ietsje meer aan een handtas. Zoals met veel dingen, is het aanbrengen ervan redelijk eenvoudig. Maar voor een eerste keer heb ik graag iemand in de buurt die 'mijn handje dan even vasthoudt' en me met 100% kans op slagen toont hoe het moet. Dankjewel, Katrien!


Deze workshop was zó plezant dat ik er binnenkort nog eentje zal volgen.
Zo'n dagje me-time was dé perfecte start van mijn vakantie.

Patroon: Blanche Barrel Bag - Swoon Patterns
Stof & fournituren: Atelier in't Leerke
 Hoe de andere deelneemsters van de  Let's Sti(c)k Together Blogtour vorm geven aan het thema 'Vakantie', ontdek je snel bij:

Flaflinko - Gezien bij Justine - Girlsinuniformblog - Sewing à la Carte - Woohoo by davina - Larth - Frullemieke - Nathalie's Naaisels - Stokstaartje doet het zo - Adivastyle - Wilwarin Couture - Skwadraatlive - Two Owlettes - Made For Inka - ViTess - Stofjesverslaafd - Noxeema - Naaisdrovje - Just Delphine - draadjes - Khadetjes - Mieldefleur - Lunatiek

Veel vakantiegroetjes,
Stephanie

30 opmerkingen:

  1. Whaw, echt een classy tas! Past ook bij heel veel outfits, dus goed gekozen, die stoffen. En ja, Katrien is een prachtmens. Ooit volg ik ook eens een workshop bij haar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dankjewel ;-)! Ik hoop ze ook vaak genoeg te kunnen matchen met mijn kledij, want ze is echt handig in gebruik. De workshop was echt heel fijn! Blij dat het mij eindelijk eens lukte om er eentje bij haar te volgen ;-)!

      Verwijderen
  2. Hoera voor me-time met zo'n resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut! Even vooral niet aan werkgerelateerde zaken denken doet wonderen ;-)!

      Verwijderen
  3. Woop woop, een prachtige Blanche!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi! Ik kijk al uit naar mijn volgende workshop bij Katrien...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw #mondvaltopen KEI-knap! En ja die accessoires maken het helemaal af! TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Blij dat de tas in de smaak valt, want hier was het wel even wennen aan deze stijl ;-). Maar ze is zó handig, dat ik al nieuwe tas-plannen aan't smeden ben #swoonfaninwording ;-)

      Verwijderen
  6. Toppertje, die tas!
    Zo'n dagje me-time met een workshop, nu DAT is pas echt vakantie.
    Geweldige invulling!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat verzetje had ik wel even nodig na die rollercoaster van examens, rapporten, oudercontacten en afscheid. Even het roer 180° omgooien deed deugd!

      Verwijderen
  7. Amaj zo een mooie tas, die is echt af! Keiknap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een hele leuke invulling van het thema en dat met een mooie tas als resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond ik ook, zo even helemaal 'zen' op de eerste dag van't verlof, dat doet wat met ne mens ;-)!

      Verwijderen
  9. Chapeau ��. Deze tas verdient niet minder: zo mooi. Echt knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creatief idee om voor dit thema een tas te maken..ongelooflijk veel respect, ik durf maar niet aan tassen te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, wat een prachtige tas!
    Gebruik die maar heel veel, ze is het pronken zeker waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai Stephanie je doet met blozen. Uiteindelijk ben JIJ het wel die de tas genaaid heeft he. Je hebt dat ook supernetjes gedaan! Maar ik ben wel blij dat je genoten hebt van de workshop en dat het een ontspannend dagje me-time werd. En je tas, ja die blijf ik een mooie combinatie vinden, love it! Fijne vakantie en tot de volgende workshop he.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh prachtig zeg!! Ik vind dat je echt dubbel scoort met je stoffencombinatie!! Stijlvol en vlot!! Ik zou 'm direct kopen!! Zo'n tas lijkt me een heel project, en zou ik dus ook enkel maar aandurven in een workshop, en dan nog! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb op deze tas al gevloekt in het verleden haha. Hele mooie versie dit! Goed gedaan <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk, een workshop! En met een tof resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige tas! Het stofje van je voering heb ik daar in mijn handen gehad voor zen kleedje voor de meiddn maar laten liggen want die kleuren gaan hen helaas niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Whooh wat een mooie tas heb je gemaakt. Tot in elk detail geslaagd.daar zal je veel deugd van hebben. En wat die heuptas betreft die wordt bij mij ook nog snel uit de kast genomen hoor. ��

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw! Wat een mooie tas! Ik ben benieuwd naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou dat buidelzakje verbannen naar de zolder (dan kan je er ooit nog eens naar kijken als je in een nostalgische bui bent ;)) en vanaf nu dit exemplaar overal mee naartoe sleuren! Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen