zondag 29 april 2018

Wild and free met de Candy

Als ik Mister Google mag geloven, is de Candy Dress een toppertje van een patroon en een absolute must-have in je dochters kleerkast. Wij zijn hier thuis in elk geval al trouwe fan vanaf de eerste minuut. Want speelproof dat dat kleedje is!

Op het Sew Naaizweekend in februari naaide ik deze versie. Gezien de groeischeut van de dochter, was de vorige Candy dringend aan een update toe. Deze French Terry van Eva Mouton is uitermate geschikt voor Candy's, al zeg ik het zelf.
Net voor vertrek zag ik bij Madeline een couponneke van deze poezelige stof die ik écht niet kon laten liggen. Want dochterlief is gek op katten. Thuis worden onze twee katten (letterlijk) op handen gedragen en regelmatig stiekem de slaapkamer binnengesmokkeld. Daar krijgen ze heuse VIP-behandelingen waar ik alleen maar van kan dromen. Ooit was dat bij mij niet anders. En het is leuk om langs de zijlijn te kunnen staan en nostalgisch terug te kunnen denken aan die zorgeloze tijd. Een tijd die mijn kinderen nu volop beleven.











Patroon: Candy Dress - LMV
Stof: Eva Mouton - De Stoffenmadam
goudgespikkelde french terry - Julija's shop
Fournituren: De Stoffenmadam
Boordstof: Atelier in't Leerke
Getest en goedgekeurd! Het kleedje is na al dat klimmen en klauteren nergens gescheurd! Enkel het uiteinde van de touwtjes brandde ik na het nemen van deze foto's nog even tegen het verder uitrafelen af. 
En oh ja, de print loopt zo goed als volledig door... Op weekend verloor ik hier naar eigen doen zot veel tijd mee, maar prints laten doorlopen in french terry is met die tunnel dan toch niet zo eenvoudig. Ach, waarom haalde ik het in mijn hoofd om daar nog maar aan te denken 😅?!?

Lieve Naaizgroetjes,
Stephanie

2 opmerkingen:

  1. heel leuk kleedje en inderdaad prints laten doorlopen kost tijd, veel tijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel, Delphine! Tja, achteraf gezien zou het al dan niet doorlopen van de print hier niet zo zijn opgevallen.. Het kind staat maar niet stil ;-)! Maar het puzzelen op zich vond ik best leuk, jammer dat het Sew Naaizweekend zo gelimiteerd was in tijd :-)!

    BeantwoordenVerwijderen