zondag 12 maart 2017

Mix-and-match... Testing 1, 2, 3! Semper #1

Na mijn eerste kennismaking met de patronen van Sofilantjes kan ik maar niet genoeg krijgen van tricot. Ik blijf inspiratie vinden op de fb-pagina 'Sofilantjes Sew and Show' en op de blogs die ik volg. Eigenlijk geeft dat mij een raar gevoel, want nog niet zo lang geleden was ik een resolute katoen-lover. Meters en meters mooie katoentjes die onaangeroerd in de kast blijven liggen... Maar er zijn plannen in de maak. Jeej! Van zodra het lentezonnetje voor de nodige warmte zorgt, haal ik de patroontjes van Compagnie M boven. Want ook haar patroontjes kan je naar believen mixen en matchen. En laat dat nu net hetgene zijn waar ik mij nog meer in wil verdiepen.

Maar soit, dit volledig terzijde...
Ik naaide dus weer iets in tricot en probeerde meteen een tweede patroontje van Sofilantjes uit.
Dit keer kwam Casper aan de beurt voor mijn tweede mix-and-match test van Sofilantjes; nl. de Semper. Met de extra bijlage die je bij de downloadfile krijgt, kan je er ook een meisjesversie van maken. Wees maar zeker dat die er zit aan te komen!

Ik besloot om - naar mijn maatstaven- uitgebreid te mixen en matchen, zodat het een lekker stoere trui zou worden. Ook Casper kreeg inspraak. Hij koos het rode accentje in de zijzakjes, hoewel ik persoonlijk eerder een kobaltblauw boordje in gedachten had. Uiteindelijk pakt het nog goed uit, vind ik.
Waarschuwing: de drager van de Semper kan plots zeer rebels worden.
Caspers maten pasten helaas niet perfect in de matentabel. Voor zijn borstomtrek kwam ik uit bij maatje 110. Voor zijn taille resulteerde dit in maatje 116 (dat schattige bolle buikje zal er voor iets tussen zitten, denk ik dan). Rekening houdend met het feit dat kinderen nu eenmaal groter worden als je hen op tijd en stond eten geeft, en het gemak waarmee ik van de Semper een meisjesversie kan maken mits enkele simpele aanpassingen, waagde ik mij aan het uittekenen van een 116.

De Semper naaide als een trein. Wat zeg ik? Als een TGV! 's Avonds geknipt en 's morgens genaaid. Zelfs diezelfde namiddag nog foto's genomen. Alles gebeurde met de overlock en slechts hier en daar kwam de naaimachine eraan te pas voor een sierstiksel. Enkel bij de kap had ik de binnenstof verkeerd geknipt, maar omdat die stof toevallig langs beide zijden kon gebruikt worden, hoefde ik alleen maar de naad los te tornen en de delen om te keren. Tijdens de laatste pasbeurt nam ik drie cm weg bij de mouwlengten. Nu zit de trui nog een beetje ruim, maar zoals ik al zei: "Als ge ze op tijd en stond eten geeft, komt dat vanzelf wel in orde." Bovendien; nu heeft ons Lorun er (bijna) een kleedje bij. Hoera!

Even poseren met de hoodie. Lekker stoer!

Patroon: Semper - Sofilantjes
Stof: vogeltjes: Droomstoffen (gekregen op 1ste blogmeet) - rode en grijze boordstof: Stoffenmadam -
gestikte sweater: Les Lisettes - jeanstricot: Cas & Nina
Vele lieve Naaizgroetjes,
Stephanie

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Voor tricot ben ik ook zeker een sofilantjes fan. Ze zitten snel in elkaar en het resultaat is altijd top. Kijk maar naar jouw trui ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Ik denk dat jouw Otium (die je op de Blogmeet droeg) bij mij de doorslag gaf om mij eindelijk eens aan die patronen te wagen. Jouw versies zijn telkens heel mooi! X

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel! Nog heel voorzichtig, maar er is vooruitgang ;-). X

      Verwijderen
  3. Wat een leuke combi. Dit patroontje staat al zo lang op mijn lijstje. Ik MOET hier echt eens werk van maken!

    BeantwoordenVerwijderen