zaterdag 14 april 2018

Vrouwen t-shirts voor warme lentedagen

Mooie bloesjes, daar kan een vrouw nooit genoeg van hebben.

Een uitstapje naar de Meir deed me zuchten. Waarom is het toch zó moeilijk om in die confectiematen te passen? Want sluit een bloesje boven mooi aan, dan is de kans groot dat het ding tot grote ergernis niet over mijn heupen geraakt #perenfiguur.  Of misschien ben ik wel te veeleisend als het op kleren shoppen aankomt?

Ach, in elk geval ben ik wreed content dat ik die bloesjes gewoon zelf kan naaien. En als het dan nog in een zalig-zittend-blijft-altijd-mooi-zelfs-na-tig-wasbeurten stofje kan, dan kan mijn dag niet meer stuk.

Al tijdens de Sew Naaizweekends in oktober en februari werden deze t-shirts genaaid, maar om de één of andere reden vonden ze hun weg nog niet naar de blog #inhaalmanouevre.
I proudly present: the bloesjes!



Dit bloesje is mijn persoonlijke favoriet. Het is de Odette, maar lichtjes aangepast: de halsboord liet ik weg en voegde een heupboord toe. De stof is er eentje van bij Atelier In 't Leerke. Schoon stoffen dat ze daar hebben!





Dit waren mijn aangepaste Harley's: in plaats van de boordjes naar binnen om te slaan, vond ik het minstens zo mooi om deze zichtbaar te houden. De mooie stoffen kwamen alweer van bij 't Leerke. Tijdens het naaien van deze lotusbloemen, maakte ik zelfs voor de eerste keer in mijn leven gebruik van een coverlock (dankjewel Aukje 😘). Wat een prachtige afwerking! Bij deze weet ik meteen hét verjaardagskado bij uitstek! #durftehopen 😊



Een laatste bloesje is er eentje uit de Ottobre editie woman herfst/winter 2015: een model dat ik al eens naaide tijdens de naailes, maar doordat de matentabel nogal afweek van de werkelijke maten (en ik toen nog niet de gewoonte had om het patroon exact op te meten) wilde ik dit t-shirt toch eens van bij het begin juist naaien.  De zadelmouwen maken dit t-shirt net dat ietsje specialer. Bij Bobby Sewing vond ik deze mooie Chat Chocolat dat na al die wasbeurten nog steeds supermooi en zacht is!

Deze t-shirts zijn een aanwinst in mijn kleerkast. Ik heb er al zó veel plezier aan gehad! De prints, het draagcomfort, die vrolijke kleurtjes,... Ik word er helemaal happy van! Laat dat zonneke nu maar schijnen!

Lieve Naaizgroetjes,
Stephanie

5 opmerkingen:

  1. Naaiz ;) Schone werkjes. De eerste is mijn favoriet. Die kleuren zouden me ook heel goed af gaan :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooooh! Dankjewel! Ook stiekem de mijne ;-)! Ik kocht de stof zonder concreet doel :-D en ben daar heeeeel blij om ;-)!

      Verwijderen
  2. Heel erg mooi! En fijn dat de coverlock zo goed is bevallen :)

    BeantwoordenVerwijderen